حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

اسکن کتب اهل سنت و وهابیت / آدرس تلگرام ما جهت دریافت مطالب: https://telegram.me/seratehaq

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

تحریف کتاب حیاة محمد (ص) پیرامون فصیلت حضرت علی علیه السلام


کتاب حیاة محمد صلی الله علیه و آله نوشته محمد حسین هیکل، هنگامی که به نقل روایت وصایبت حضرت علی علیه السلام می رسد، روایت در برخی از چاپ ها موجود و در برخی دیگر تحریف شده است.


حال­علت­چیست؟

آیا می توان دشمنی علمای اهل سنت با نقل فضائل حضرت علی علیه السلام را فهمید؟؟!


حال دقت کنید که در دو چاپ از این کتاب روایت بدین صورت است:


فأیکم یؤازرنی على هذا الأمر على أن یکون أخی ووصیی وخلیفتی فیکم.

کدام یک از شما مرا یاری می‌کند تا برادر من و وصی و جانشین من در میان شما باشد؟


حیاة محمد(ص)، چاپ مصر، ص104 و ص 142


 
 


اما در چاپ های دیگر این قسمت از روایت کاملا حذف شده است!

دقت کنید:


 
 
 

قضاوت با شما

۰ ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۰۸
صراط حق

سندی دیگر بر سقط حضرت محسن سلام الله علیه به تصریح عالم اهل سنت


صفوری در کتاب المحاسن المجتمعة با ذکر اولاد حضرت علی سلام الله علیه از حضرت زهرا سلام الله علیها، به سقط حضرت محسن سلام الله علیه اشاره می کند




۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۳۸
صراط حق

اختلاف صحابه با عایشه


علامه عبدالرحمن لاجپوری در کتاب خود که بر ضد مقلدین نوشته است، در این کتاب در صفحه 133 در مورد اختلاف صحابه از قول محمد زکریا دهلوی، در شماره 4 چنین می نویسد:

 

در نزد حضرت عمر و عبدالله بن عمر رضی الله عنهما میت با گریه و شیون زنده ها، به عذاب مبتلا می گردد. و حضرت عایشه رضی الله عنها به شدت این را رد می کرد.


تقلید شرعی و جایگاه آن در اسلام، ص 133.


حال یک سوال:

 

وهابیت و مخالفین شیعه جهت جلوگیری از عزاداری و سوگواری برای اهل بیت علیهم السلام ، به روایتی که ذکر شد استدلال می کنند و می گویند نباید گریه کنید تا مرده عذاب شود و از طرفی می گویند همه باید به صحابه اقتدا کنند. ما در این قضیه اگر به عایشه که از صحابه پیامبر بوده اقتدا کنیم آیا اشکالی دارد؟؟؟!

 

قضاوت با شما...!


 

۰ ۲۳ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۴
صراط حق

آرزوی ابوبکر!


با مراجعه به کتب تاریخ اهل سنت، در می یابیم که برخی از علمای اهل سنت وقایع و حقایقی را نقل کرده اند که ما نیز در این مورد قضاوت نمی کنیم و خود اهل سنت را به تفکر و تعقل دعوت می کنیم.

 

ابن ابی شیبه در کتاب المصنف خود پیرامون آرزوی ابوبکر چنین می نویسد:

 

عن الضحاک قال رأى أبو بکر الصدیق طیرا واقعا على شجرة فقال طوبى لک یا طیر والله لوددت أنی کنت مثلک تقع على الشجرة وتأکل من الثمر ثم تطیر ولیس علیک حساب ولا عذاب والله لوددت أنی کنت شجرة إلى جانب الطریق مر علی جمل فأخذنی فأدخلنی فاه فلاکنی ثم ازدردنی ثم أخرجنی بعرا ولم أکن بشرا.


ابو بکر از جایى مى‌گذشت، پرنده‌اى را دید که بر شاخه درختى نشسته است، گفت: خوشا به حالت، بر شاخه درخت مى‌نشینی، از میوه درخت مى‌خوری، پرواز مى‌کنى و هیچ حساب و کتابى نداری، اى کاش من هم مثل تو بودم، به خدا سوگند، دوست داشتم خدا مرا مانند درختى بر کناره راه مى‌آفرید تا شترى از کنار من مى‌گذشت و مرا در دهانش مى‌گرفت و مى‌جوید و مى‌بلعید سپس به صورت پشگل از شکمش خارج مى‌کرد؛ ولى انسان نبودم!!!


المصنف، ج7، ص91


قضاوت با اهل سنت...


 
۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۶
صراط حق

حضرت علی علیه السلام و جنگ با قاسطین و مارقین و ناکثین


یکی از مطالب بسیار مهمی که در کتب اهل سنت به چشم می خورد، جنگ حضرت علی علیه السلام با سه گروه قاسطین و مارقین و ناکثین است.

 

در روایتی از خود حضرت علی علیه السلام آمده است که آن حضرت فرمودند:

 

رسول خدا صلی الله علیه و آله از من عهد گرفتند که با ناکثین (عایشه و طلحه و زبیر و برپا کنندگان جنگ جمل) و قاسطین (معاویه و اتباع جنگ صفین) و مارقین (خوارج جنگ نهروان) بجنگم.

 

و یا در روایتی دیگری از آن حضرت آمده است که فرموند:

 

من امر شدم تا با قاسطین و مارقین و ناکثین بجنگم.

 

این مطلب در کتب زیادی از اهل سنت موجود است:

 

اسد الغابة، ج4، ص108 از حضرت علی سلام الله علیه و ابوایوب انصاری و ابی سعید خدری

الاستعیاب، ج2، ص57

مسند أبی یعلی موصلی، ج2، ص267

مجمع الزوائد، ج7، ص342 با تصریح به صحیح بودن سند


و اما یک سوال:

 

براستی چه چیزی باعث شده تا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از حضرت علی علیه السلام عهد برای جنگیدن با عایشه و معاویه و اتباعشان بگیرد و آنان را در کنار مارقین که خوارج هستند قرار دهند؟


آیا حکم خوارج نیز بر عایشه و معاویه نیز حمل می شود؟

 

ما قضاوت نکرده و اهل سنت را به تعقل و تفکر دعوت می کنیم!


 
۰ ۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۵۱
صراط حق

مهدویت در کلام امام رضا علیه السلام


احمد بن زیاد همدانى - به سند مذکور در متن - از عبد السلام بن صالح روایت کند که گفت: از دعبل بن على خزاعی شنیدم می­ گفت:


چون براى حضرت رضا علیه السلام این قصیده را خواندم که مطلع آن این بود:


مدارس آیات خلت من تلاوة             و منزل وحى مقفر العرصات‏


تا بدین جا رسیدم که گفته بودم:


خروج امام لا محالة خارج             یقوم على اسم اللَّه و البرکات‏

یمیّز فینا کلّ حقّ و باطل             و یجزی على النّعماء و النّقمات‏


امام علیه السلام (پس از شنیدن این اشعار) بسختى گریست، آنگاه سر خویش را بسوى من بالا برد و فرمود:


اى خزاعى روح القدس از زبان تو این دو بیت را سرود و سخن را گفت، آیا می­دانى آن امام کیست و در چه زمانى قیام مى‏ کند؟ عرض کردم: خیر اى سرورم، جز اینکه شنیده‏ ام امامى از شما خاندان خروج می­کند و روى زمین را از فساد پاک و جهان را پر از عدل و داد مى‏ نماید.


آن جناب فرمود: اى دعبل، امام پس از من فرزندم محمد(امام جواد علیه السلام) است، و پس از محمد پسرش على(امام هادی علیه السلام) و پس از وى فرزندش حسن(امام حسن عسکری علیه السلام) و پس از او فرزندش حجت قائم که در زمان غیبتش انتظار او را کشند و در زمان حضور و ظهورش بر همه جهانیان مطاع و فرمانده باشد، و اگر از روزگار باقى نماند مگر یک روز؛ خداوند، آن یک روز را طولانى می­کند تا او خارج شود و روى زمین را پر از عدل و داد کند، همچنان که پر از ظلم و جور شده است.


عیون اخبار الرضا(ع)، ج2، ص296-297


 
 

۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۳۵
صراط حق

امام باقرسلام الله علیه از رسول خدا صلی الله علیه و آله:

بعد از من امامانی که از اهل بیت من هستند از جانب خداوند انتخاب می‌شوند؛ اما مردم آن‌ها را تکذیب خواهند کرد.


شیخ کلینی با *سند صحیح* از امام باقرسلام الله علیه نقل می‌کند که آن حضرت فرمودند:

 

هنگامی که آیه «یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» «[یاد کن] روزى را که هر گروهى را با پیشوایشان فرا مى‏خوانیم. {الإسراء، 71}» نازل شد، مسلمانان گفتند: اى فرستاده خدا! مگر شما امام همه مردم نیستید؟ پیامبر فرمودند: من از جانب خدا به سوى همه مردم فرستاده شده و رسول خداوند هستم؛ بعد از من امامانى که همه از خاندانم هستند، توسط خداوند بر مردم منصوب میشوند. ایشان در میان مردم قیام میکنند؛ اما مردم آنها را تکذیب میکنند. پیشوایان کفر و گمراهى و پیروانشان به آن‌ها ستم خواهند کرد، هر که آنها را دوست دارد و از آنها پیروى کند و تصدیقشان نماید، از من است و با من است و مرا ملاقات خواهد کرد. آگاه باشید کسى که به آن‌ها ستم کند و تکذیبشان نماید، از من نیست و با من نیست و من از او بیزارم.


رسول خدا صلی الله علیه و آله در این روایت به صراحت وضعیت آینده مسلمانان را پیش‌بینی می‌کند و می‌فرماید:

 

1.بعد از من امامانی که از اهل بیت من هستند از جانب خداوند انتخاب شده‌اند؛ اما ائمه کفر و ضلال و پیروان آن‌ها، آن‌ها را تکذیب می‌کنند؛

2.هر کس ائمه اهل بیت من را تصدیق کند، از من و با من است و هر کس آن‌ها را تکذیب کند، از من نیست و (در قیامت) با من نخواهد بود و من از همه آنان بیزار هستم.


السلام علیکم یا اهل بیت النبوة و معدن الرسالة

سلام الله علیکم و رحمة الله و برکاته


 

تصحیح این روایت توسط مرحوم علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه

 
۰ ۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۲۰
صراط حق

خشم ابن تیمیه از شیعه شدن یهودیان


ابن کثیر دمشقی؛ از شاگردان ابن تیمیه، به نقل از استادش پیرامون شیعه شدن یهودیان چنین می نویسد:


قال شیخنا العلامة أبو العباس بن تیمیة...وغلط کثیر ممن تشرف بالاسلام من الیهود فظنوا أنهم الذین تدعو إلیهم فرقة الرافضة فاتبعوهم.


استاد ما ابن تیمیه گفته است:... و به اشتباه بسیاری از یهودیانی که به اسلام تشرف پیدا می کنند و مسلمان می شوند، گمان می کنند آنانی که آنان را به اسلام دعوت کرده، رافضی ها (شیعیان) هستند و از آنان (شیعیان) دفاع می کنند.


البدایة والنهایة، ج 9 ص 289


قضاوت با شما...!


 
۰ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۰۵
صراط حق

خلافت ابوبکر بدون هیچ گونه اجماع اهل حل و عقد


اعترافی از خود اهل سنت مبنی بر عدم وجود هیچ گونه اجماع اهل حل و عقد در مورد خلافت ابوبکر


ماوردی؛ از علمای اهل سنت پیرامون عدم هیچ گونه اجماع اهل حل و عقدی که یکی از ادله اهل سنت برای خلافت ابوبکر است، چنین می نویسد:


و امامت با دو صورت محقق می شود:

اول: با انتخاب و اختیار اهل حل و عقد. دوم: با عهد امام قبلی.

و اما در مورد انعقاد امامت با اختیار اهل حل و عقد، علماء در تعداد کسانی که با حضورشان امامت منعقد می شود اختلاف داشته و اعتقادات مختلفی دارند. گروهی گفته اند: امامت انجام نمی پذیرد مگر با نظر جمهور اهل حل و عقد آن هم از هر شهری چرا که رضایت به آن عمومی می باشد و تسلیم به امامت امام اجماعی است.


این عقیده در مورد بیعت ابوبکر و در مورد خلافت او که با اختیار حاضرین نزد او انجام پذیرفته و منتظر حضور غائبین از خلافتش نماندند - منتفی است.


الاحکام السلطانیة، ص 6


قضاوت با شما...


 
۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۱۵
صراط حق

آیا ابوبکر حاصل ازدواج پدرش با دختر برادرش می باشد؟


پاسخ: آری


دقت کنید:


1.نسب ابوبکر همراه با نام پدر و مادر ابوبکر بر اساس کتاب المعجم الکبیر طبرانی:

 

أبو بَکْرٍ الصِّدِّیقُ اسْمُهُ عبد اللَّهِ بن عُثْمَانَ بن عَامِرِ بن عَمْرِو بن کَعْبِ بن سَعْدِ بن تَیْمِ بن مُرَّةَ

وَأُمُّ أبی بَکْرٍ رضی اللَّهُ عنه أُمُّ الْخَیْرِ سَلْمَى بنتُ صَخْرِ بن عَامِرِ بن عَمْرِو بن کَعْبِ بن سَعْدِ بن تَیْمِ بن مُرَّةَ بن کَعْبِ بن لُؤَیِّ بن غَالِبِ بن فِهْرِ بن مَالِکٍ.

 

ابوبکر اسمش عبدالله بن عثمان بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مرة

و مادر ابوبکر ام الخیر؛ سلمی، دختر صخر بن عامر بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مرة...

 

المعجم الکبیر، ج 1 ص 52 و 53

 

2.تصحیح این مطلب توسط هیثمی در مجمع الزوائد:

هیثمی در مجمع الزوائد می نویسد:

 

رواه الطبرانی واسناده حسن.

این روایت را طبرانی نقل و سند آن معتبر است.

 

مجمع الزوائد، ج 9 ص 3

 

3.مادر ابوبکر دختر عمویش بوده است:

ابن مندة اصفهانی در مورد نسب و نسبت مادر ابوبکر چنین می نویسد:

 

وأمه : أم الخیر سلمى بنت صخر بن عامر بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مرة بن کعب , وهی ابنة عم أبی بکر الصدیق.

و مادر ابوبکر، سلمى دختر صخر بن عامر بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مرة بن کعب و او دختر عموی ابوبکر می باشد.

 

فتح اللباب، ص 107

 

نتیجه مطالب فوق بر اساس کتب اهل سنت:


 پدر ابوبکر با دختر برادر خود ازدواج کرده است!


 قضاوت با شما...!


 
 
 
 
۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۵۵
صراط حق

بنی امیه حرمت اهل بیت (علیهم السلام) را نگه نداشتند


مناوی از علمای اهل سنت به نقل از قرطبی پیرامون شخصیت اهل بیت علیهم السلام با استناد بر روایت انی تارک فیکم خلیفتین چنین می نویسد:


قرطبی گفته است: این وصیت و این تاکید بزرگ، اقتصای احترام به اهل بیت آن حضرت و نیکی و بزرگداشت و محبت آنان می کند و همچنین اقتضای فرض های تاکید شده ای[مسلمات تاکید شده] که هیچ عذری برای هیچ کسی در تخلف از آن نیست. این در صورتی است که علم به خصوصیت اهل بیت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و به اینکه آنان جزئی از آن حضرت هستند وجود دارد.


با این حال، بنی امیه با بسیاری از این حقوق، با مخالفت و نافرمانی مقابله کردند و خون اهل بیت را ریختند و زنان و کودکان آنان را اسیر کرده و بلادشان را تخریب کرده و بزرگی و شرافت آنان را انکار کرده و سب و لعن آنان را مباح دانسته و در وصیت پیامبر با ایشان مخالفت کرده و با مقصود و درخواست آن حضرت مقابله کردند و ضد آن را انجام دادند.


فیض القدیر، ج3، ص14-15


قضاوت با شما...!


 

۰ ۰۵ فروردين ۹۵ ، ۰۴:۵۹
صراط حق

آیا می دانید برخی از زنان از ابوبکر و عمر و عثمان شجاع تر بودند؟؟؟

 

چند نکته ساده و نتیجه با خود شما:

 

فرار از جنگ ها از بزرگترین گناهان است

 

1.یکی از بزرگ ترین گناه ها از منظر علمای اهل سنت، فرار از جنگ هاست:


ر ک: تفسیر ابن کثیر با سند صحیح، ج 1 ص 487 و...

 

فرار خلفاء از جنگ ها:


2.عمر بن خطاب: من در جنگ احد مانند بز کوهی فرار می کردم.


ر ک: تفسیر طبری با *سند صحیح*، ج 4، ص144

 

3.فرار عمر در جنگ خیبر:


الکتاب المصنف فی الأحادیث والآثار، ج 7، ص 396، ح 36894 ، البحر الزخار، ج 11، ص 327، ح5140، جامع الاحادیث، ج 16، ص 135، ح 7406

 

4.فرار عمر در جنگ حنین:


صحیح البخاری، ج 4، ص 1570 ، سبل الهدى والرشاد فی سیرة خیر العباد، ج 5، ص 331

 

5.فرار ابوبکر در جنگ احد:


الاستذکار الجامع لمذاهب فقهاء الأمصار، ج 3، ص 248، لباب الآداب، ج 1، ص 54

 

6.فرار ابوبکر در جنگ خیبر:


البحر الزخار (مسند البزار) ج2 ص، 136 ، الکتاب المصنف فی الأحادیث والآثار، ج 7 ص 394

 

7.فرار عثمان در جنگ احد:


صحیح البخاری، ج 3، ص 1352، البدایة والنهایة، ج 7 ،ص 207، تفسیر القرآن العظیم، ج 1، ص 415

و...


دفاع برخی از زنان از پیامبر در جنگ ها:


8.ام عمارة نقل می کند روزی که در جنگ؛ مسلمانان! فرار می کردند، من یک سقاء بودم که به سمت پیامبر آمدم و از آن حضرت دفاع کردم تا زخمی شدم.


السیرة النبویة، ج4، ص30 و البدایة والنهایة، ج4، ص34 و...


9.شجاعت صفیه در جنگ احد و خندق:


ر ک: الإصابة ج4 ص439 ، سنن الکبری، ج6، ص308


ام سلیم، اسماء بنت یزید و...


توجه: آدرس ها بر اساس نرم افزار الجامع الکبیر، ساخته خود وهابیون است.


قضاوت با شما...

۰ ۰۳ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۱۶
صراط حق

کسی که خلافت ابوبکر را قبول نداشته باشد، کافر است


قرطبی در کتاب تفسیر خود می نویسد که اگر کسی خلافت ابوبکر را قبول نداشته باشد، کافر است.

متن کلام وی چنین است:


می گویم: در سنت پیامبر احادیث صحیحی آمده است که بر خلافت ابوبکر بعد از آن حضرت دلالت می کند و اجماع هم بر این مساله منعقد شده است و هیچ مخالفتی در این صورت باقی نمی ماند. و کسی که طعنی بر خلافت ابوبکر وارد کند، قطعا خطا کار و فاسق است و آیا تکفیر می شود یا خیر؟ اختلاف است و قول اظهر و روشن تر آن است که تکفیر می شود.


تفسیر قرطبی، ج 10 ص 217


بدون اشاره به دروغ بودن کلام این نویسنده سنی مبنی بر وجود روایات صحیح در خلافت ابوبکر، دروغ شاخدار وی جالب است که معتقد است بر خلافت ابوبکر اجماع صورت گرفته در حالی که در کتب اهل سنت حداقل دوازده گروه و نفر مخالف خلافت ابوبکر بوده و با وی بیعت نکردند!


براستی کدام اجماع جناب قرطبی؟؟!


حال اگر شیعه همچین مطلبی در باب خلافت الهی حضرت علی و دیگر اهل بیت علیهم السلام را بگوید به غلو و تندروی و شرک و... متهم می شود.


قضاوت با شما!


 
۰ ۰۲ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۱۲
صراط حق