حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

اسکن کتب اهل سنت و وهابیت / آدرس تلگرام ما جهت دریافت مطالب: https://telegram.me/seratehaq

امام حسن(ع) سند حقانیت شیعه

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۵۸ ب.ظ

📚مقالات ماندگار برای اهل تحقیق.

 

🔰امام حسن(ع) سند حقانیت شیعه.

 

😭نقشه شهادت امام حسن(ع) و لعن حضرت علی(ع) و حضرت حسن(ع) توسط معاویه و پاسخ امام حسن(ع) به اعتراف علمای اهل سنت.

 

👈یکی از دلایل حقانیت شیعه موضع گیری قاطبه  اهلسنت در قبال معاویه

 می باشد، شخصیتی که در طول تاریخ بسیاری از بزرگان اهل سنت به خاطر دشمنی و عداوت وی با اهل بیت، موضع گیری های تندی بر علیه معاویه داشته تا جای که وی را خارج از اسلام، و منافق معرفی کرده اند که این مطلب از روایت صحیح اهل سنت هم ثابت است.

 

😡یکی از این نمونه ها، فحاشی و لعن امیر المومنین و حضرت حسن(ع) توسط معاویه که در منابع روایی و تاریخی اهل سنت با سند های بسیار و صحیح وارد شده، و  همچنین نقشه شهادت امام حسن(ع) توسط معاویه است که علمای اهل سنت هم در کتب خود این موارد را بیان داشته اند.

 

 👈👩از جمله آنها یکی از محققین و علمای معاصر اهلسنت است به نام عایشه بنت الشاطی،بانوی مؤلّف و محقّق مصری در ادبیات عرب و علوم قرآنی که  وی تحت نظر علمای الازهر مصر تربیت و رشد یافت و از بزرگترین مولفین زن درجهان اسلام شد.

 

🔰یکی از کتب ایشان زینب بانوی قهرمان کربلا  می باشد، ایشان در مقدمه کتاب خود تصریح میکند به اینکه مطالب کتابش همه مستند هستند و در ادامه در مورد مظلومیت امام حسن(ع) و رفتار معاویه با ایشان و اهلبیت  و نقشه شهادت ایشان چنین میگوید:

 

این کتاب،تاریخ تنها نیست:اگر چه تمام مدارک آن از اسناد اصلی تاریخ گرفته شده است...

 

اما «معاویه» میخواست که خلافت در خاندان اموی یافت سلطنت موروثی باشد، و تا «حسن ع» زنده بود و نفس میکشید هرگز نمیتوانست برای فرزندش «ریزید» بیعت بگیرد. پیمانی هم که با «حسن ع» بسته بود شامل زمان بعد از او نمیشد و همین امر موجب نگرانی او شده و او را به خود مشغول می داشت. البته شخصی مانند «معاویه»، پابند عهد و پیمان نبود «تا از آن هراسان باشد» بلکه چیزیکه او را نگران نموده و برایش اهمیت داشت، این بود که فکر میکرد هرگز مسلمانان راضی نخواهند شد بجای «حسن بن علی ع» که نواده پیغمبر(ص) بود، «یزید بن معاویه» بر آنان حکمرانی کند. و تمام اینهارا «معاویه»، همان روز (بعد از کنارهگیری «حسن ع» از خلافت و واگذاری آن بمعاویه) که میان مردم خطبه میخواند، اظهار داشت.

 

👈آنگاه از «علی ع» یاد نمود و او را دشنام داد، و سپس بحسن(ع) ناسزا گفت. در این هنگام «حسین ع» بپا خاست که جواب او را بدهد، اما «حسن ع» دست اورا بگرفت و اورا بجایش نشانید، و سپس خود برخاست و چنین فرمود ...

 

  (ای آنکه از «علی ع» یاد مینمائی ، من «حسن ع» هستم و پدرم علی(ع) است ، وتو «معاویه» و پدرت «صخر» ، مادرمن «فاطمه ع» و مادر تو«هند» است وجد من رسول خدا صلى الله علیه وآله ، وجدتو حربه، جد مادری من «خدیجه ع» و جد مادری تو«قتیله» است اینک خدا هر یک از مارا که نامش پستتر، و اصلش فرو مایه تر، و خودش بدکارتر، و در کفرو نفاق پیشقدم تر است ، لعنت کند.)...

 

در آن هنگام «معاویه» میخواست برای پسرش یزید» بیعت بگیرد و هیچ چیز برای او دشوارتر از کار «حسن بن علی ع» نبود،👈لذا مخفیانه او را مسموم نمود؛👉 و کسی که این کار را برای « معاویه » انجام داد «جعده دختر اشعث بن قیس» زوجه «حسن ع» بود. «معاویه» باو پیامی فرستاد ، که من ترا برای فرزندم «یزید» تزویج میکنم. بشرط اینکه همسر خود «حسن بن علی» را مسموم نمائی، و باو وعده صدهزار در هم داد ، «جعده» نیز قبول نمود و «حسن ع» را مسموم کرد.

 

📚زینب بانوی قهرمان کربلا  صفحه 78📚

 

سوالات ما از  مخالفین:🤔

 

👈1--چگونه محب کسی هستید وقتی که پیامبر در احادیث صحیح اهل سنت فرموده است کسی که حضرت علی(ع) را سب کند من پیامبر را سب کرده؟

 

👈2-آیا طبق اعتقاد اهلسنت کسی که پیامبر را سب کند از  دین خارج نشده است؟

 

👈3- حکم قاتل امام حسن(ع) چیست،آیا قاتل امام حسن(ع) مومن و بهشتی است؟

 

👈4-شما که مدافع معاویه هستید،فردای قیامت چگونه با پیامبر و اهلبیت رودرو میشوید در حالی که محب دشمن امیرالمونین و قاتل امام حسن مجتبی(ع) هستید؟

 

👈5-چگونه معاویه را بهشتی میدانید در صورتی که وی مورد لعن امام حسن(ع) قرار گرفته است؟

 

برای رسیدن به حقیقت فقط باید چشمانمان را بر روی تعصب ببندیم.

 

۹۶/۰۳/۲۷
صراط حق

نظرات (۲)

۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۵۸ خادم المهدی
سلام کانالتون چی شد

پاسخ:
سلام فعلا در تلگرام متوقف شدیم
۰۲ بهمن ۹۷ ، ۰۰:۴۲ خادم المهدی
پس کاش حداقل فعالیت وبلاگتون رو ادامه بدید
پاسخ:
سلام
ان شاء الله به روز رسانی خواهد شد...

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.