حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

اسکن کتب اهل سنت و وهابیت / آدرس تلگرام ما جهت دریافت مطالب: https://telegram.me/seratehaq

امامت اهل بیت علیهم السلام، منصوب شده از جانب خدا

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۲۰ ب.ظ

امام باقرسلام الله علیه از رسول خدا صلی الله علیه و آله:

بعد از من امامانی که از اهل بیت من هستند از جانب خداوند انتخاب می‌شوند؛ اما مردم آن‌ها را تکذیب خواهند کرد.


شیخ کلینی با *سند صحیح* از امام باقرسلام الله علیه نقل می‌کند که آن حضرت فرمودند:

 

هنگامی که آیه «یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» «[یاد کن] روزى را که هر گروهى را با پیشوایشان فرا مى‏خوانیم. {الإسراء، 71}» نازل شد، مسلمانان گفتند: اى فرستاده خدا! مگر شما امام همه مردم نیستید؟ پیامبر فرمودند: من از جانب خدا به سوى همه مردم فرستاده شده و رسول خداوند هستم؛ بعد از من امامانى که همه از خاندانم هستند، توسط خداوند بر مردم منصوب میشوند. ایشان در میان مردم قیام میکنند؛ اما مردم آنها را تکذیب میکنند. پیشوایان کفر و گمراهى و پیروانشان به آن‌ها ستم خواهند کرد، هر که آنها را دوست دارد و از آنها پیروى کند و تصدیقشان نماید، از من است و با من است و مرا ملاقات خواهد کرد. آگاه باشید کسى که به آن‌ها ستم کند و تکذیبشان نماید، از من نیست و با من نیست و من از او بیزارم.


رسول خدا صلی الله علیه و آله در این روایت به صراحت وضعیت آینده مسلمانان را پیش‌بینی می‌کند و می‌فرماید:

 

1.بعد از من امامانی که از اهل بیت من هستند از جانب خداوند انتخاب شده‌اند؛ اما ائمه کفر و ضلال و پیروان آن‌ها، آن‌ها را تکذیب می‌کنند؛

2.هر کس ائمه اهل بیت من را تصدیق کند، از من و با من است و هر کس آن‌ها را تکذیب کند، از من نیست و (در قیامت) با من نخواهد بود و من از همه آنان بیزار هستم.


السلام علیکم یا اهل بیت النبوة و معدن الرسالة

سلام الله علیکم و رحمة الله و برکاته


 

تصحیح این روایت توسط مرحوم علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه

 
۹۵/۰۱/۱۸
صراط حق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.