حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

اسکن کتب اهل سنت و وهابیت / آدرس تلگرام ما جهت دریافت مطالب: https://telegram.me/seratehaq

ابن تیمیه و تکذیب یک فضیلت از حضرت زهرا سلام الله علیها


وی با توجه به نصب و عداوتی که دارد، در صدد است تا حتی کوچک ترین فضائل آن حضرت را انکار کند.

در یکی از انکارات ابن تیمیه، قضیه رد حدیث نبوی: " یا فاطمة إن الله یغضب لغضبک ویرضى لرضاک " است که این روایت را دروغ پنداشته و تصریح می کند که نه سند صحیحی دارد و نه سندی حسن.

حال ببینیم ابن تیمیه در این گفته خود چه قدر صادق است؟!

وی در منهاج السنة چنین می نویسد:

وأما قوله ورووا جمیعا أن النبی صلی الله علیه وسلم قال یا فاطمة إن الله یغضب لغضبک ویرضى لرضاک فهذا کذب منه ما رووا هذا عن النبی صلی الله علیه وسلم ولا یعرف هذا فی شیء من کتب الحدیث المعروفة ولا له إسناد معروف عن النبی صلی الله علیه وسلم لا صحیح ولا حسن.

اما این که وی (علامه حلی) گفته: تمامی محدثان نقل کرده‌اند که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «ای فاطمه! خداوند عزّوجلّ با خشم تو خشمناک و با خشنودی تو خشنود می‌گردد.» دروغ است و چنین روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل نگردیده و این حدیث در کتابی از کتاب‌های معروف، حدیث شناخته شده ای نیست و این حدیث در کتب حدیثی معروف سندی از پیامبر صلی الله علیه و آله نداشته، نه سند صحیح و نه سند حسن.


منهاج السنة، ج4، ص248-249


 


در مقابل می بینیم که علمای اهل سنت این حدیث را در کتب خود نقل و آن را تصحیح کرده اند.


1.حاکم نیشابوری در المستدرک علی الصحیحین:

وی در کتاب المستدرک علی الصحیحین چنین می نویسد:

عن جعفر بن محمد عن أبیه عن علی بن الحسین عن أبیه عن علی رضی الله عنه قال قال رسول الله صلی الله علیه وسلم لفاطمة إن الله یغضب لغضبک ویرضى لرضاک هذا حدیث صحیح الإسناد ولم یخرجاه.

از امام صادق و ایشان از پدرشان امام باقر و ایشان از پدرشان امام سجاد و ایشان از امام حسین و ایشان از امیر المؤمنین سلام الله علیهم اجمعین چنین نقل کرده اند که رسول خدا صلی الله علیه و آله به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چنین فرمودند:

به تحقیق که خداوند به غضب و خشم تو خشمگین و به رضایت تو راضی می شود. این حدیث صحیح السندی است که بخاری و مسلم نقل نکرده اند.

المستدرک علی الصحیحین، ج3، ص167



2.هیثمی در مجمع الزوائد:

وی نیز از قول طبرانی این روایت را نقل و در آخر به معتبر بودن سند آن اشاره می کند:

وعن علی قال قال رسول الله صلى الله علیه وسلم إن الله یغضب لغضبک ویرضى لرضاک رواه الطبرانی وإسناده حسن.

و از حضرت علی علیه السلام منقول است که فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: ه تحقیق که خداوند به غضب و خشم تو خشمگین و به رضایت تو راضی می شود. این حدیث ر ا طبرانی نقل و سند آن حسن(معتبر) است.

مجمع الزوائد  ج 9، ص 203



علمای دیگری از اهل سنت این روایت را با اسناد معتبر نقل کرده اند مانند طبرانی در المعجم الکبیر، ج1، ص108 و ج22، ص401 و... .

نتیجه:

ابن تیمیه با عداوت و دشمنی که با اهل بیت علیهم السلام دارد، در صدد است تا فضائل آن بزرگواران را از هر راه ممکنی منکر و رد کند ولی در مقابل این تفکر باطل دیدیم که این روایت در کتب اهل سنت با اسناد صحیح و معتبری نقل شده است.

الا لعنة الله علی الظالمین


۹۴/۱۲/۰۶
صراط حق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.