حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

اسکن کتب اهل سنت و وهابیت / آدرس تلگرام ما جهت دریافت مطالب: https://telegram.me/seratehaq

ابن تیمیه حرانی و نسبت نفاق به وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها


ابن تیمیه حرانی، از نواصب و دشمنان اهل بیت علیهم السلام پیرامون درخواست فدک از جانب حضرت زهرا سلام الله علیها، وقاحت را به سر حد خود رسانده و برای تبرئه ابوبکر و جسارت به آن حضرت چنین می نویسد:

هر انسان عاقلی به خوبی می داند اگر زنی از حاکم جامعه، مالی را درخواست کند و او را به خاطر عدم استحقاق آن زن، مال را به او ندهد، بلکه آن را بین همه مسلمانان تقسیم کند و آن وقت گفته شود این زن بر حاکم خشمگین شده ، مشخص است که خشم او به خاطر ندادن مال به او بوده و حاکم هم می گوید این مال از آن تو نیست؛ پس، در چنین صورتی حتی اگر واقعا این زن مورد ظلم واقع شده باشد آیا خشم او که تنها برای مال دنیا بوده، برای او امتیازی به شمار می رود؟...

حال آیا کسی که موضوع خشم فاطمه علیها السلام را طرح کرده و از روی نادانی آن را از مناقب وی به شمار می آورد آیا می داند که خداوند در مذمت منافقان فرموده: و در میان آنها کسانی هستند که در تقسیم غنایم به تو خرده می گیرند اگر از آن غنایم ، سهمی به آنها داده شود، راضی می شوند و اگر داده نشود، خشم می گیرند. می بینیم که خداوند در این آیه از کسانی(منافقان) یاد کرده که چون مالی به آنها داده شده خرسند و چون به آنها داده نمی شود خشمگین می گردند و بدین شکل خداوند این گروه(منافقان) را مذمت نموده است؛ حال با چنین توصیفی اگر کسی فاطمه را در حالی که شبهی از نفاق در او بوده، مدح او به شمار می رود؟


منهاج السنة، ج4، ص244-246


این سخن ابن تیمیه به حدی تند و زننده و جسارت قبیحی بوده که علمای اهل سنت نیز به وی حمله ور شده و دال بر ناصبی بودن وی دانسته اند.

1- محمد زکی الدین ابراهیم:

او از علمای الازهر مصر در این مورد می نویسد:

وسمها بالنفاق، مع أن ابن تیمیة انحرافات شتی،‌ فلعل من اوقحها هذا الإنحراف اللعین.

حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها را متهم به نفاق کرده است، با اینکه ابن تیمیه انحرافات متعدد دارد، شاید یکی از وقیحترین انحرافات ابن تیمیه، همین جسارت به حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها است.

کلمة الرائد، ج2، ص546


2- حسن سقاف شافعی:

او از علمای طراز اول اهل سنت اردن که کتاب‌های متعددی در نقد ابن تیمیه نوشته، نسبت به این قضیه، عکس العملی تند دارد و می‌نویسد:

و ابن تیمیة یحتج کثیر من الناس بکلامه و یسمیه بعضهم شیخ الإسلام و هو ناصبی عدو لعلی کرم الله وجهه، و اتهم فاطمة علیها السلام بأن فیها شعبة من النفاق.

ابن تیمیه که بسیاری از مردم به کلام او احتجاج می‌کنند و بعضی او را شیخ الاسلام می‌نامند، او ناصبی است و دشمن حضرت علی علیه السلام، و حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها را متهم کرده که در ایشان شعبه‌ای از نفاق است.

التنبیه و الرد، ص7


الا لعنة الله علی ابن تیمیه و من تبعه

اللهم عذبه عذابا یستغیث منه اهل النار

آمین


 
 
۹۴/۱۲/۰۶
صراط حق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.