حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

اسکن کتب اهل سنت و وهابیت / آدرس تلگرام ما جهت دریافت مطالب: https://telegram.me/seratehaq

مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها به نقل از سلمان فارسی رضوان الله تعالی علیه


سلیم بن قیس هلالی پیرامون هجوم عمر و همراهان او چنین می نویسد:

سپس به مردمى که اطرافش بودند دستور داد تا هیزم بیاورند. آنان هیزم برداشتند و خود عمر نیز همراه آنان هیزم برداشت و آنها را اطراف خانه على و فاطمه و فرزندانشان علیهم السّلام قرار دادند. سپس عمر ندا کرد بطورى که على و فاطمه علیهما السّلام بشنوند و گفت:

 «بخدا قسم اى على باید خارج شوى و با خلیفه پیامبر بیعت کنى و گر نه خانه را با خودتان به آتش مى‏ کشم»!

حضرت زهرا علیها السّلام فرمود: اى عمر، ما را با تو چه کار است؟ جواب داد: در را باز کن و گرنه خانه‏تان را به آتش مى ‏کشیم! حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: «اى عمر، از خدا نمى ‏ترسى که به خانه من وارد مى‏ شوى» ؟! ولى عمر ابا کرد از اینکه برگردد.

عمر آتش طلبید و آن را بر در خانه شعله‏ ور ساخت و سپس در را فشار داد و باز کرد و داخل شد! حضرت زهرا علیها السّلام در مقابل او در آمد و فریاد زد: «یا ابتاه، یا رسول اللَّه»! عمر شمشیر را در حالى که در غلافش بود بلند کرد و به پهلوى حضرت زد. آن حضرت ناله کرد: «یا ابتاه»! عمر تازیانه را بلند کرد و به بازوى حضرت زد. آن حضرت صدا زد: «یا رسول اللَّه، ابو بکر و عمر با بازماندگانت چه بد رفتارى کردند»!


کتاب سلیم بن قیس هلالی، ص150


سلیم بن قیس کیست؟

در کتاب معجم رجال الحدیث مرحوم آیت الله العظمی خویی رحمه الله پیرامون شخصیت سلیم آمده است:

أن سلیم بن قیس - فی نفسه - ثقة جلیل القدر عظیم الشأن ، ویکفی فی ذلک شهادة البرقی بأنه من الأولیاء من أصحاب أمیر المؤمنین علیه السلام.

سلیم بن قیس فردی ثقه و جلیل القدر و دارای جایگاه بزرگی است و در این مطلب، شهادت مرحوم برقی کافی است که فرموده: او از دوستداران و از اصحاب امیرالمؤمنین علیه السلام بوده است.


معجم رجال الحدیث، ج9، ص230


میزان اعتبار کتاب سلیم بن قیس چه مقدار است؟

مرحوم آیت الله خویی رحمه نیز در باب اعتبار کتاب سلیم چنین می نویسد:

أن کتاب سلیم بن قیس - على ما ذکره النعمانی - من الأصول المعتبرة بل من أکبرها ، وأن جمیع ما فیه صحیح قد صدر من المعصوم علیه السلام أو ممن لابد من تصدیقه وقبول روایته.

به تحقیق کتاب سلیم بن قیس بنابر آنچه که نعمانی ذکر کرده است، از بزرگترین اصول معتبره بوده و هرچه در آن[کتاب] است، از معصوم علیه السلام صادر شده و یا اینکه ناگریز از تصدیق و قبول روایت آن است.


معجم رجال الحدیث، ج9، ص230


 
۹۴/۱۲/۰۳
صراط حق

نظرات (۱)

۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۲۹ مهدی ابوفاطمه
احسنت
بسیار عالی
موفق و پیروز باشید
پاسخ:
سلام. هذا من فضل ربی

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.