حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

*صراط حق*

حقایقی از کتب اهل سنت

اسکن کتب اهل سنت و وهابیت / آدرس تلگرام ما جهت دریافت مطالب: https://telegram.me/seratehaq

ازدواج الهی

يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸ ق.ظ

ازدواج الهی


در کتب اهل سنت ذکر شده است که ابابکر و عمر از حضرت زهرا سلام الله علیها خواستگاری کردند و آن حضرت دست رد بر سینه آنان زد و عمر وقتی جواب رد شنید به ابوبکر گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله در این ازدواج منتظر وحی الهی است. هنگامی که امیرالمؤمنین علیه السلام از آن حضرت خواستگاری نمودند رسول خدا صلی الله علیه و آله بدون وقفه دخترشان را به ازدواج آن حضرت درآوردند که خود نشان از این دارد که این ازدواج بر اساس وحی الهی صورت گرفته است؛ چنان چه ابن حبان در کتاب «صحیح ابن حبان» چنین نقل می کند:


... فَرَجَعَ إلَى أَبِی بَکْرٍ فَقَالَ لَهُ إِنَّهُ یَنْتَظِرُ أَمْرَ اللَّهِ فِیهَا قُمْ بِنَا إِلَى عَلِیٍّ حَتَّى نَأْمُرَهُ یَطْلُبُ مِثْلَ الَّذِی طَلَبْنَا قَالَ عَلِیٌّ فَأَتَیَانِی .... حَتَّى أَتَیْتُ النَّبِیَّ صلى الله علیه وسلم فَقَعَدْتُ بَیْنَ یَدَیْهِ فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ قَدْ عَلِمْتَ قِدَمِی فِی الإسْلامِ وَمُنَاصَحَتِی و إنِّی و إِنِّی قَالَ وَمَا ذَاکَ قُلْتُ تُزَوِّجُنِی فَاطِمَةَ قَالَ وَعِنْدَکَ شَیْءٌ قُلْتُ فَرَسِی وَبَدَنِی قَالَ أَمَّا فَرَسُکَ فَلا بُدَّ لَکَ مِنْهُ وَأَمَّا بَدَنُکَ فَبِعْهَا

عمر نزد ابوبکر برگشت و گفت :‌پیامبر صلی الله علیه و آله برای ازدواج دخترش منتظر دستور الهی است بیا نزد علی برویم از او درخواست کنیم که پیش پیامبر برود و همانند ما از ایشان درخواست ازدواج کند؛ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود : آن دو پیش من آمدند .... من نزد پیامبر رفتم و در مقابل ایشان نشسته و عرضه داشتم شما سابقه من و خیر اندیشی ام را برای اسلام می دانید و من و من !! رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند برای چه آمده ای؟ عرضه داشتم تقاضا دارم فاطمه سلام الله علیها را به ازدواج من در آورید. حضرت  رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: آیا چیز با ارزشی نزدت هست؟ عرض نمودم : اسب و زره ام هست، ایشان فرمودند : اسب را ناگزیر نیاز داری اما زره­ات را بفروش ... .


صحیح ابن حبان،  ج 15، ص 394، ح 6944


 
۹۴/۱۱/۲۵
صراط حق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.